We zijn met bijna 50! In 2002 ging Ardennes-Etape de uitdaging aan om alle diensten te integreren in zijn midden: relatie met de vakantiegangers, opvolging voor de eigenaars, voortdurende ontwikkeling van de website en invoering van interne promotie. De resultaten zijn daar: de strategie was vooruitstrevend en succesvol.
Kom, we stellen iedereen voor!

 

DE RELATIE MET DE VAKANTIEGANGERS: DE KERN VAN ONS WERK

L'equipe d'experts vacanciers

Meer dan 10 mensen staan 7 dagen op 7 klaar om te antwoorden op de vragen en verwachtingen van uw vakantiegangers. Ons team dat zich bezighoudt met de relatie met de vakantiegangers bestaat voornamelijk uit vrouwen en is viertalig: Frans, Nederlands, Engels en Duits.
Onze collega’s beantwoorden dagelijks de vragen van de vakantiegangers en stellen hen gerust. Ze vinden belangrijke oplossingen zodat ze een ideaal verblijf hebben in hun vakantiewoning in de Ardennen.
We analyseren voortdurend de tevredenheid van de vakantiegangers met betrekking tot de dienstverlening van Ardennes-Etape. Zie hier de resultaten van een onderzoek van 18 maanden (sinds 1 januari 2016). 37.66% van onze vakantiegangers zijn volledig tevreden, 40.91% is heel tevreden en 19.86% is tevreden. Dan blijft er nog 1.57% van de vakantiegangers over die we beter willen begrijpen en omvormen tot blije klanten!

 

OPTIMALISATIE VAN DE TEVREDENHEID EN HET RENDEMENT

De strategie van Ardennes-Etape is gebaseerd op kwaliteit. We zijn geen portaal van kleine advertenties van vakantiewoningen. Delen om te delen interesseert ons evenmin. Wat zoeken wij? Vakantiehuizen die een kwalitatief verblijf aanbieden voor een correcte prijs. Natuurlijk laten prachtige luxevilla’s met zwembad en fantastische uitrusting ons niet onverschillig. Maar toch, onze vakantiegangers zoeken niet alleen luxe. Ze zoeken ook gezellige en comfortabele vakantiewoningen of eenvoudige en praktische gites. Elk verblijf beantwoordt aan andere behoeften. En wat wij willen, is hen geven wat ze nodig hebben!

Nos conseillers auprès des propriétaires de gites en Wallonie

We hebben een team dat niets anders doet dan vakantiehuizen opvolgen:
– toekomstige eigenaars van een gite raad geven,
– hen begeleiden bij de integratie in onze gemeenschap,
– hun huis
waarderen dankzij professionele foto’s,
– de bezettingsgraad en de tevredenheid opvolgen,
– de communicatie met de vakantiegangers bevorderen
en spanningen die soms opduiken oplossen …

Werk genoeg. En de uitdagingen die we aangaan zijn fascinerend!

 

DE MAGISCHE FORMULE VOOR EEN SUCCESVOLLE SITE

L'équipe de développeurs web du site Ardennes Etape

Ardennes-Etape geniet van een uniek voordeel: we hebben ons eigen team van webontwikkelaars in huis. Dat betekent dat de site van Ardennes-Etape voortdurend evolueert. Er gaat geen week voorbij zonder dat er verbeteringen, correcties en vernieuwingen worden geïntegreerd in de website. En als het team informatici niet rechtstreeks aan de site werkt, dan is het bezig met de ontwikkeling van tools om de kwaliteit van de dienstverlening van Ardennes-Etape te verbeteren.
De doeltreffendheid van onze website wordt regelmatig aangeprezen in België en het team van Novasol waar wij deel van uitmaken, raadpleegt ons af en toe om te genieten van onze expertise. Het komt erop neer dat we heel trots zijn om onze knowhow te delen!

 

HET GEHEIM VAN ONZE BEZETTINGSGRAAD

Het werk van het marketingteam bestaat erin zoveel mogelijk boekingen te genereren voor de vakantiewoningen. In de loop van de jaren zijn we erin geslaagd om een sterk en gerenommeerd merk te creëren. De marketingstrategie van Ardennes-Etape is gebaseerd op een aanpak via meerdere kanalen: u vindt Ardennes-Etape in de geschreven pers, op grote webportalen, op de radio, op televisie, op sociale media en uiteraard in het centrum van het web: op Google! We hebben meerdere technieken ontwikkeld, soms ingewikkeld voor buitenstaanders, om zoveel mogelijk interesse op te wekken voor de Ardennen als bestemming en kwalitatieve vakantiewoningen. Voor ons is het heel belangrijk dat we onze expertise kunnen aanscherpen en onze aanpak voortdurend in vraag te stellen. Andere teams werken nauw samen met het marketingteam zodat ze kunnen meeprofiteren van hun praktijkervaring.

L'équipe marketing au cœur de la communication Ardennes-Etape

ESSENTIEEL WERK DAT U NIET ZIET

les experts en finance et ressource humaines pour un meilleur service

Een organisatie als Ardennes-Etape heeft nood aan heel veel technische en relationele competenties. Dankzij minder zichtbare functies zoals de personeelsdienst, de boekhouding, de administratie en de logistiek kunnen de teams zich concentreren op de meerwaarde die ze kunnen betekenen voor de vakantiegangers en de eigenaars.

MOEDIGEN DIE HET AANDURFDEN OM GROOTS TE DROMEN!

Les fondateurs souhaitent promouvoir la région des Ardennes et ses maisons de vacances

In 1999 had André Offermans het gevoel dat die nieuwe media die men het internet noemde een buitengewoon potentieel had! Het uitgangspunt? Zijn grote liefde, de Ardennen, promoten en de toeristen laten ontdekken wat voor moois onze streek te bieden heeft! Samen met Patricia Acunzo kiezen ze voor een bedrijf dat zich 100% online bevindt. Wat we vandaag een “pure-player” noemen” De komst van Ardennes-Etape op de markt is absoluut baanbrekend ten opzichte van de gevestigde spelers. Streven naar kwaliteit, de controle van de agenda geven aan de eigenaars, boekingen betalen voor het verblijf … de aanpak was uniek! André Offermans en Patricia Acunzo hebben vandaag nog altijd de leiding over het bedrijf en hebben beslist aan te sluiten bij de Deense groep Novasol. Een unieke kans om de Ardennen op internationaal niveau te promoten!

Ontvang onze tips per e-mail door u in te schrijven op onze nieuwsbrief. 

Als geschenk:

Onze SOS gids om uw Franstalige vakantiegangers te ontvangen (een audio versie is ook beschikbaar)